درد قفسه سینه

 درد قفسه سینه می تواند از هر یک از ارگانهای موجود در قفسه سینه منشاء بگیرد .

قلب : دردهای با منشاء قلبی می توانند ناشی از تنگی عروق کرونر باشند . این درد(که آنژین نامیده می شود) معمولا با فعالیت ایجاد میشود، معمولا ۵-۱۵ دقیقه طول می کشد و بعد از استراحت کردن از بین می رود . محل درد معمولا در پشت جناغ سینه است . التهاب پرده اطراف قلب ( پریکاردیت ) هم می تواند منجر به درد تیرکشنده و آزار دهنده ای شود که معمولا با نفس کشیدن و دراز کشیدن تشدید می یابد.

ریه: از آنجائیکه ریه گیرنده های درد قابل توجهی ندارد بیماریهای ریوی معمولا با درد همراه نیستند. اما التهاب پرده جنب ( پلوریت ) می تواند درد تیرکشنده ایجاد کند که با سرفه کردن و نفس کشیدن تشدید می یابد .

سیستم عضلانی اسکلتی: دردهای ناشی از مشکلات عضلانی اسکلتی می توانند به صورت حاد یا مزمن بروز کنند . این دردها معمولا با فعالیت تشدید میشوند و با گرم کردن ناحیه تسکین می یابند . گاهی شکستگی دنده ویا مهره ( مثلا به علت سرفه زیاد ) دردهای شدید و آزار دهنده می دهند .

پوست: زونا از علل مهم ایجاد درد شدید قفسه سینه است . درد ناشی از زونا به صورت سوزشی است و از آنجائیکه ضایعات پوستی آن چند روز بعد از بروز درد ظاهر میشوند ، گاهی تشخیص بیماری را مشکل ساز می کند .

دستگاه گوارشی: ریفلاکس اسید از معده به مری از علل بسیار مهم و شایع دردهای پشت جناغ سینه می باشد که با دردهای قلبی اشتباه میشود . برای تشخیص قطعی این بیماری لازم است به پزشک مراجعه کرد.

دردهای قفسه سینه به دو حالت حاد و مزمن بروز می کنند .دردهای با منشاء قلب و عروق ، پرده های جنب ، استخوان ها و عضلات قفسه سینه و دردهای با منشاء گوارشی معمولا بروز حاد دارند .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *